Politica de Confidențialitate

1. Preambul

Protejarea datelor dumneavoastra personale este importanta pentru noi. Prin urmare, va invitam sa cititi cu atentie politica de confidentialitate si sa ne contactati pentru orice lamuriri suplimentare. Intotdeauna vom prelucra datele personale cu respectarea legislatiei in vigoare, incluzand, dar fara a se limita la cu Regulamentul (UE) 2016/679 (Regulamentul General privind Protectia Datelor).

Ne rezervam dreptul de a actualiza si modifica periodic aceasta politica de confidentialitate, pentru a reflecta orice modificari ale modului in care prelucram datele dumneavoastra cu caracter personal sau orice modificari ale cerintelor legale. In cazul oricarei astfel de modificari, vom afisa pe site-ul nostru versiunea modificata a politicii de confidentialitate, motiv pentru care va rugam sa verificati periodic continutul acestei politici de confidentialitate.


2. Cine suntem?

Noi suntem Avocat365.ro si datele noastre de identificare sunt:

Liber Vivendi S.R.L.

Sediu: Strada Dantelei 110-130, Sector 5, Bucuresti

Cod Unic de Inregistrare: 43024224

E-mail: [email protected]

In acord cu legislatia in vigoare suntem operator de date cu caracter personal si prelucram datele dumneavoastra personale in conformitate cu prezenta politica de confidentialitate.

Pentru a ne contacta in legatura cu orice problema legata de datele dumneavoastra cu caracter personal prelucrate de catre noi, va rugam sa ne contactati la [email protected].


3. Ce informatii colectam?

In functie de calitatea dumneavoastra, colectam urmatoarele categorii de date:

Daca sunteti utilizator, colectam in scop de statistica prin intermediul serviciilor de tipul Google Analytics datele tehnice generate in mod automat in momentul vizitarii site-ului (cum ar fi adresa IP, sistemul de operare, browser-ul, geolocatia etc.).

Daca sunteti avocat interogam si extragem datele publice din Tabloul Avocatilor din Romania tinut de Uniunea Nationala a Barourilor din Romania privind numele si prenumele, numarul de telefon si adresa de mail.

Daca sunteti avocat listat pe platforma Avocat365 colectam urmatoarele categorii de date:

(i)  date de identificare: numele si prenumele, orasul, judetul, tara;

(ii)  date de contact: numarul de telefon, adresa de mail, adresa profesionala;

(iii) date tehnice: adresa IP, sistemul de operare, browser-ul, geolocatia etc.);

(iv) datele de autentificare: numele de utilizator si parola;

(v) date profil: specialzari, experienta in profesie;

(v) date facturare: cod unic de identificare, adresa facturare, Datele cardului bancar utilizat la achizitie nu sunt colectate de catre noi, acestea fiind furnizate de catre dumneavoastra direct catre un procesator de plati de tipul Mobil Pay.


4. Cum colectam datele tale personale?

Datele avocatilor sunt obtinute astfel:

(i) din surse publice (Tabloul Avocatilor tinut de Uniunea Nationala a Barourilor din Romania);

(ii) din interactiunea directa (revendicarea profilul de avocat);

(iii) prin utilizarea cookie-urilor;

(iv) terte parti (furnizorul de plata Mobilpay, recenzii utilizatori).


5. In ce scop si in ce temei prelucram datele?

Datele utilizatorilor, care, de altfel, in marea majoritate a cazurilor nu pot conduce ele insele la identificarea vizitatorului, sunt prelucrate in temeiul interesului nostru legitim in urmatoarele scopuri:

(i)    in scop de statistica, pentru ca noi sa cunoastem numarul de utilizatori, paginile vizitate si timpul petrecut pe acestea, rata de "bounce" a vizitatorilor, etc.

(ii)   pentru apararea intereselor noastre legitime in scopul protejarii site-ului nostru si a utilizatorilor fata de atacuri cibernetice, in scopul de prevenirii si detectarii tentativelor de fraudare si pentru gestionare a diverselor altor riscuri.

Datele avocatilor care nu sunt listati pe Avocat365 sunt colectate in scopul informarii avocatilor cu privire la utilizarea platformei online Avocat365 in temeiul interesului legitim de a obtine consimtamantul pentru revendicarea si publicarea profilului de avocat pe platforma Avocat365. 


Datele personale ale avocatilor care si-au revendicat profilul si/sau care au achizitionat un abonament premium
sunt prelucrate in scopul executarii unui contract si/sau indeplinirea unei obligatii legale (in cazul prelucrarii datelor de facturare) in temeiul consimtamantului avocatului.

Nu va folosim datele pentru a va transmite comunicari de marketing. Vom transmite doar acele notificari via e-mail de informare ce se circumscriu prestarii serviciul Avocat365 si de obtinere a consimtamantului in scopul prelucrarii datelor personale in situatia revendicarii profilului.


6. Cine are acces la date?

Datele cu caracter personal ale avocatilor revendicati (numele, prenumele, numarul de telefon, adresa de email si adresa postala), care sunt obtinute din surse publice si/sau direct de la avocat  sunt accesibile publicului (oricarui vizitator al site-ului).

Celelalte date cu caracter personal ale avocatilor, precum si datele cu caracter personal ale utilizatorilor site-ului pot fi transmise urmatoarelor categorii de destinatari:

  • furnizorii nostri, pentru executarea unei obligatii pe seama noastra (incluzand asistenta pentru procesarea platilor online, analize de piata sau relatii cu clientii si administrarea conturilor, administrarea recenziilor) ;
  • colaboratori care ofera servicii si produse conexe sau aditionale serviciilor si produselor noastre (spre exemplu, firme de contabilitate) ;
  • consultanti cu care am incheiat un contract (spre exemplu, avocati, contabili, acestia fiind obligati printr-o lege sau prin contractul incheiat cu noi sa pastreze confidentialitatea datelor dumneavoastra);
  • persoane fizice sau juridice care actioneaza ca persoane imputernicite, in diverse domenii (de exemplu, servicii de plata, servicii de arhivare sau distrugere de documente etc.), cu privire la care vom include clauze in temeiul carora acestia sa fie obligati sa respecte cerintele legislatiei care va protejeaza drepturile;
  • furnizori de servicii de web hosting care asigura gazduirea site-ului Avocat365 ;
  • furnizori de servicii IT care asigura mentenanta si dezvoltarea site-ului Avocat365 ;
  • furnizori de servicii de tip analytics (e.g. Google Analytics) ;
  • furnizori de servicii de marketing pe seama noastra ;
  • unui tert cand este prevazut sau este autorizat prin norme legale sau prin hotarare judecatoreasca sau daca o asemenea divulgare este necesara in cadrul unei investigatii sau proceduri pe teritoriul national sau in alta tara;
  • unor autoritati publice in cazul in care ne revine o obligatie legala sau daca este necesar pentru a ne apara un interes legitim, putem de asemenea divulga anumite date cu caracter personal ;
  • de asemenea, conform prevederilor legale (in special Art. 6 paragraful (1) si pct. 48 din expunerea de motive a Regulamentului General privind Protectia Datelor), putem impartasi Datele dumneavoastra personale cu societatile noastre afiliate pentru scopuri administrative interne.

Ne asiguram ca accesul la datele dvs. de catre tertii persoane juridice de drept privat se realizeaza in conformitate cu prevederile legale privind protectia datelor si confidentialitatea informatiilor, in baza unor contracte incheiate cu acestia.


7. In ce tari transferam datele dumneavoastra cu caracter personal?

La acest moment, nu transferam si nu intentionam sa transferam datele dumneavoastra cu caracter personal sau o parte dintre aceastea catre alte companii, organizatii sau persoane din state terte sau catre organizatii internationale.

In cazul in care va fi necesar sa transferam datele dumneavoastra catre vreuna dintre destinatiile de mai sus, va vom informa, in prealabil, cu privire la aceasta.

De asemenea, in cazul in care un transfer conform celui descris mai sus are loc catre o tara din afara Uniunii Europene, vom lua masurile necesare pentru protejarea datelor dumneavoastra personale, conform legislatiei in vigoare. In mod similar, daca sunteti localizat in afara Uniunii Europene, datele dumneavoastra personale vor fi transferate in Uniunea Europeana, unde vor fi prelucrate in conformitate cu Regulamentului General privind Protectia Datelor.


8. Pentru cat timp pastram datele dumneavoastra cu caracter personal?

Pastram datele dumneavoastra personale pe durata relatiei noastre si pentru cat timp este necesar pentru indeplinirea scopurilor prevazute in aaceasta politica de confidentialiate. Mai departe de aceasta perioada, vom pastra datele dumneavoastra personale doar pentru a respecta obligatiile legale sau pentru a face dovada existentei unui drept sau a unui contract.


9. Care sunt drepturile dumneavoastra asupra datelor dumneavoastra cu caracter personal?

In conformitate cu prevederile legale aplicabile, aveti urmatoarele drepturi:

Dreptul de acces: Puteti cere accesul la toate sau la parti din datele dumneavoastra personale.

Dreptul la rectificare: Ne puteti solicita sa corectam datele dumneavoastra personale care sunt inexacte sau care nu sunt actualizate.

Dreptul la stergere: Ne puteti solicita stergerea in parte sau in intregime a datelor dumneavoastra personale, in mod special in cazul in care datele personale nu mai sunt necesare scopului pentru care au fost colectate sau daca va retrageti consimtamantul cu privire la prelucrarea datelor personale, atunci cand temeiul legal al prelucrarii este consimtamantul.

Dreptul de opozitie: Va puteti opune in orice moment la prelucrarea datelor dumneavoastra personale pentru scopul intereselor legitime pe care le urmarim. Cu toate acestea, va atragem atentia ca, indiferent de solicitarea dumneavoastra, putem sa continuam prelucrarea datelor dumneavoastra personale in cazul in care exista motive legitime sau convingatoare de justificare a continuarii prelucrarii sau pentru a exercita sau pentru a apara drepturi legale.

Dreptul la restrictionare: Puteti solicita ca datele dumneavoastra personale sa fie prelucrate intr-un mod limitat (fara prelucrare, doar stocare) in urmatoarele cazuri: i) pentru perioada necesara verificarii exactitatii datelor dumneavoastra personale in urma contestarii de catre dumneavoastra a exactitatii acestora; ii) in cazul in care considerati ca prelucrarea este ilegala si va opuneti stergerii datelor dumneavoastra personale; iii) in cazul in care nu mai avem nevoie de datele personale, dar aveti in continuare nevoie de aceste date personale pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta; iv) in cazul in care va opuneti prelucrarii datelor dumneavoastra personale, pentru intervalul de timp in care se verifica daca drepturile noastre legitime prevaleaza asupra celor ale persoanei vizate.

Dreptul la portabilitate: Puteti solicita ca datele dumneavoastra personale sa fie exportate unui tert, acolo unde acest lucru este fezabil din punct de vedere tehnic, atunci cand prelucrarea se bazeaza pe consimtamant sau cand prelucrarea se bazeaza pe un contract, iar prelucrarea este efectuata prin mijloace automate.

Dreptul la retragerea consimtamantului: Atunci cand prelucrarea se bazeaza pe consimtamant, va puteti retrage consimtamantul la orice moment.

Dreptul de a nu face obiectul unui proces decizional individual automatizat: Aveti dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automata, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care privesc persoana vizata sau o afecteaza in mod similar intr-o masura semnificativa, cu respectarea anumitor conditii.

Dreptul de a fi informat cu privire la incalcarea securitatii: In cazul in care incalcarea securitatii datelor cu caracter personal este susceptibila sa genereze un risc ridicat pentru drepturile si libertatile persoanelor fizice, operatorul informeaza persoana vizata fara intarzieri nejustificate cu privire la aceasta incalcare, in anumite conditii.


10. Securitatea datelor

Punem accentul pe securitatea si confidentialitatea datelor personale pe care le colectam si le avem despre dumneavoastra. Luam toti pasii necesari pentru protejarea tuturor informatiilor pe care le avem despre dumneavoastra impotriva distrugerii, pierderii, modificarii, divulgarii neautorizate sau accesarii neautorizate a datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate intr-un alt mod.

Pentru protejarea persoanelor ale caror date le prelucram de accesul neautorizat si de modificarea, divulgarea sau distrugerea neautorizata a datelor pe care le prelucram, am implementat urmatoarele masuri tehnice si organizatorice de asigurare a securitatii datelor cu caracter personal:

  • Adoptarea si revizuirea de politici si practici dedicate in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal ale persoanelor vizate;
  • Utilizarea de clauze contractuale specifice cu colaboratorii si partenerii nostri, astfel incat sa asiguram un grad optim de confidentialitate si conformitate cu legea in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal;
  • Limitarea datelor, in sensul minimizarii si prelucrarii datelor necesare, adecvate si relevante pentru scopurile prelucrarilor;
  • Asigurarea exactitatii datelor dumneavoastra, prin completarea, actualizarea acestora, atunci cand este necesar;
  • Restrangerea accesului la date, in sensul: (i) restrangerii ariei de persoane care au acces la datele dumneavoastra cu caracter personal (cum ar fi angajatii sau colaboratorii nostri) si (ii) includerii de mecanisme contractuale care sa asigure raspunderea acestora in cazul in care nu respecta o serie de obligatii de confidentialitate si de protectie a datelor cu caracter personal;
  • Instruirea constanta a personalului in domeniul prelucrarii datelor cu caracter personal;
  • Implementarea de masuri tehnice specifice, cum ar fi dubla autentificare;
  • Realizarea de back-up-uri periodice, pe care le pastram securizat pentru perioade optime;
  • Implementarea de sisteme de detectare/prevenire atacuri;
  • Anonimizarea/pseudonimizarea datelor, atunci cand acest lucru este posibil si adecvat, nemaipermitandu-se identificarea persoanelor la care acestea se refera.

Datele cardului dumneavoastra de debit sau de credit nu sunt inregistrate in bazele noastre de date. Toate datele bancare si ale cardului de debit sau de credit sunt prelucrate de catre furnizorul nostru extern de servicii financiare si toate transferurile acestor date se vor face cu protectie SSL.

In situatia putin probabila a unei brese de securitate intampinate in pofida masurilor noastre rezonabile de securitate, vom urma procedurile legale pentru limitarea efectelor si informarea persoanelor vizate si a autoritatii de supraveghere competente, dupa caz.

11. Plangeri

Orice persoana care considera ca drepturile de care beneficiaza in temeiul legislatiei aplicabile au fost incalcate ca urmare a prelucrarii datelor sale cu caracter personal fara a se respecta legislatia aplicabila are posibilitatea transmitetii o notificare catre [email protected] si vom incerca solutionarea pe cale amiabila a problemei. De asemenea mai aveti : (i) fie dreptul de a depune o plangere la o Autoritatea Nationala de  Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal cu sediul in Bd. G-ral. Gheorghe Magheru nr. 28-30, Sector 1, Bucuresti, Romania, email [email protected] (ii) fie dreptul de a recurge la instanta de judecata.